Hogyan készítsek a döntéshozók számára áttekinthető leltárt?

Az AIDA64 által készített számítógép-leltár a beállításoktól függően rendkívül részletes is lehet, így számos olyan adatot is tartalmazhat, mely elsősorban a rendszeradminisztrátorok, informatikusok számára lényeges. Az alábbiakban ahhoz nyújtunk segítséget, hogy miként lehet az adattömegből a döntéshozók számára releváns adatokat összegyűjteni és könnyen átlátható formában tálalni.

Nyomtatásra alkalmas lista készítése

A listánkat először is szűkítsük le arra a 2-3 lényeges elemre, amelyre a döntéshozóknak az adott esetben szükségük lehet; ezt a Leltárkezelő beállításaiban tudjuk megtenni.

A Leltárkezelőben válasszuk ki a „Lista 4 (számítógép)” elnevezésű listát, majd kattintsunk a Frissítés gombra, ha nem a szűrésnek megfelelő elemeket látjuk.

Ha sikeresen szűrtük az oszlopokat, akkor kattintsunk a Riport / Gyors riport – Lista 4 (számítógép) / MHTML menüpontra. Az MHTML-formátum azért javasolt, mert ez a leglátványosabb riportformátum, mely mégis egyszerű.

Ha elkészül a riport, megjelenik az előnézeti képe, melyet elmenthetünk fájlba, elküldhetünk e-mailben, vagy rögtön ki is nyomtathatunk.

A nyomtatott példány a következőképpen fog kinézni:

Diagram készítése

A Leltárkezelőben a gépparkról gyűjtött adatokat összesítő táblázattal tudunk dolgozni, mely az egyes komponensek előfordulási arányait mutatja a hálózatban. Itt látható, hogy mennyire egységes, vagy heterogén a vállalati hálózatra kapcsolódó PC-k hardver- és szoftverkörnyezete. Az itt megjelenő csoportok nevére kattintva „Statisztikadiagram”-ot tudunk készíteni.

A fenti diagramon például az operációs rendszerek eloszlását láthatjuk a vállalati számítógépeken.