Hogyan lehet ellenőrizni a távoli gép megfelelő működését, kihasználtságát?

Az AIDA64 távoli megfigyelés funkciójával nyomon követhetjük a hálózatban található számítógépeink aktivitását, megfigyelhetjük, hogy minden megfelelően működik-e, és szükség esetén be is avatkozhatunk.

E funkció használatához először konfiguráljuk a tűzfalat!

Kapcsolódás

A szolgáltatás használatához a központi számítógépünkön nyissuk meg a „Távoli” menü alatt a „Távoli számítógépek megfigyelése” panelt! Ezen tudunk majd kapcsolódni azokhoz a gépekhez, amelyeken engedélyezve van a hozzáférés. Az alábbi képen látható, hogy nincs kapcsolat távoli számítógéppel. Távoli kapcsolat létesítéséhez az ablak üres területén bárhol kattintsunk jobb egérgombbal, majd a felugró menüben görgessünk a „Távoli megfigyelés” menüpontra, végül pedig válasszuk ki a „Távoli számítógépek...”-et!

Itt adhatjuk meg, hogy egy vagy több számítógéphez szeretnénk-e kapcsolódni. Ha egyetlen géphez akarunk csak csatlakozni, IP-címet vagy számítógépnevet is megadhatunk. Több hálózat használata esetén kereshetünk a hálózat nevének kiválasztásával vagy az IP-tartomány megadásával is.

Az OK gomb megnyomása után a Kapcsolódás fül alatt már látjuk is a kiválasztott IP-címeket, melyekhez megpróbál a szoftver kapcsolódni. Azokat a kliensszámítógépeket, melyekhez sikeresen csatlakoztunk, a „Csatlakoztatva” fül alatt látjuk. Ha vannak a listában olyan PC-k, melyekhez valaki más is kapcsolódott már, ezek IP-címeit a „Foglalt” fül alatt listázza a program, míg a többi IP-cím a „Hiba” fül alá kerül. A „Nincs csatlakoztatva” fül alatt a későbbiekben megtaláljuk azoknak a gépeknek az IP-címét, amelyekhez egyszer már sikerült csatlakozni.

A sikeres vagy sikertelen kapcsolódást a kliensszámítógépeink a tálca értesítési területén buboréküzenettel jelzik, és a kapcsolat ideje alatt az AIDA64 ikonja piros színűre vált. Az ikont és a buborék üzenetet a /SILENT kapcsolóval el lehet rejteni.

A „Csatlakoztatva” fülre kattintva látható a távoli gép:

  • IP-címe vagy a számítógépneve, és az ikon meghatározza, hogy kliensről, szerverről vagy hordozható számítógépről van-e szó;
  • számítógépneve;
  • bejelentkezett felhasználójának a neve;
  • operációs rendszerének verziója;
  • üzemideje, azaz a Windows betöltődése óta eltelt idő;
  • üresjárata, azaz amióta a felhasználó nem használja a számítógépet;
  • processzorának kihasználtsága;
  • összes és szabad memóriája;
  • összes és szabad lemezterülete;
  • lemezének SMART-állapota;
  • hálózatának kihasználtsága;
  • vírusirtójának állapota;
  • jelenleg futó programjainak száma;
  • jelenleg aktív ablaka.

Az általános fül alatt ki- és bekapcsolhatjuk a rácsvonalakat, illetve a lemezterület GB-alapú kijelzését, valamint 5-5 olyan folyamat és szolgáltatás nevét adhatjuk meg, melyek futását figyelni szeretnénk. A frissítés fülön belül a megjelenő oszlopok frissítésének gyakoriságát adhatjuk meg másodpercben. Az oszlopok pontban kiválaszthatjuk a megjelenítendő oszlopokat (alapértelmezés szerint mindegyik megjelenik).

Csoportok létrehozása

Számítógépcsoportokat hozhatunk létre, és a hozzájuk tartozó elemeket háromféleképpen adhatjuk meg:

  • számítógépnév (pl.: „ADMINPC”)
  • IP-cím (pl.: „192.168.0.8”)
  • IP-címtartomány (pl.: „192.168.0.1-192.168.0.21”)

Vesszővel elválasztva egyszerre több cím is megadható, de akár több elemet is létrehozhatunk.

Az itt létrehozott számítógépcsoportok elérhetők a Távoli menü / Távoli számítógépek megfigyelése modulban.

Rendszerinformáció a távoli számítógépről

A megfigyeléshez tartozik a Távoli rendszerinformáció is. Akárcsak a helyi gép esetében, a távoli számítógépekről is megtudhatunk minden információt. A kapcsolódás alatt az oldalmenün és az információs ablakban is a csatlakozott számítógép adatait tekinthetjük meg a helyi számítógép adatai helyett. Erről részletesen itt olvashatunk.